بازرگانی همتا
خانه / پسته / بازار صادرات پسته شور به عمان

بازار صادرات پسته شور به عمان

پسته و انجیر خشک برادران حسینی یکی از محبوب‌ترین انواع خشکبار ایرانی است که هم از خواص غذایی گوناگونی برخوردار است و هم طعم بسیار لذیذ و دلچسبی دارد و لذا هم در داخل کشور از بازار پر رونقی برخوردار است و هم بازار صادرات این محصولات به کشورهای همسایه از جمله صادرات پسته به عمان گرم است. علاوه بر این، صادرات انواع مختلف پسته شور به کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس مثل امارات متحده عربی، قطر، هندوستان و … رونق بالایی دارد.

بازار صادرات پسته شور به عمان

بهترین روش تهیه پسته بو داده

بهترین روش تهیه پسته بو داده پسته یکی از انواع محصولات کشاورزی است که استفاده از آن هم به صورت خام و بدون هیچ گونه مواد اضافی ممکن است و هم می‌توان آن را به صورت بو داده و همراه با انواع مختلف ادویه جات و طعم دهنده‌ها استفاده کرد. پسته بو داده و میوه خشک چربین نسبت به پسته خام طرفداران بیشتری دارد.

بهترین روش برای تهیه پسته بو داده استفاده از دستگاه‌های صنعتی برای بو دادن پسته است. اما قبل از اینکه خواهیم در خصوص روش بو دادن پسته صحبت کنیم بهتر است ابتدا بررسی کنیم که کدام گونه از پسته‌ها برای بو دادن مناسب هستند؟
در جواب این سوال باید بگوییم که به صورت کلی پسته خام با پوست برای بو دادن بهتر است. از طرفی، پسته احمد آقایی و پسته اکبری بهترین ارقام پسته برای بو دادن هستند زیرا شکل و فرم خود را حفظ می‌کند.

بعد از انتخاب نوع پسته، پسته را به همراه مواد طعم دهنده مخلوط می‌کنند که از جمله مهمترین مواد طعم دهنده می‌توان به آب نمک، نمک و آبلیمو، آبغوره و نمک و همچنین آب نمک و زعفران اشاره کرد.

بعد از مخلوط کردن پسته و طعم دهنده‌ها چیزی در حدود بیست و چهار ساعت به آن زمان می‌دهند تا طعم دهنده‌ها به صورت کامل به خورد پسته برود. پس از آن پسته طعم دار شده را در دستگاه صنعتی مخصوص بو دادن تخمه و پسته و … ریخته و بعد از حدود بیست دقیقه الی نیم ساعت پسته بو داده می‌شود.

علاوه بر این روش، می‌توان پسته خام را به صورت خانگی هم بو داد و مراحل آن شبیه مراحل بو دادن پسته به صورت صنعتی است، با این تفاوت که برای بو دادن پسته می‌توان از ماهیتابه استفاده کرد و کافیست پسته طعم دار شده را در داخل ماهیتابه ریخته و آن را بر روی گاز با شعله متوسط رو به کم گذاشته و با حوصله تفت دهید تا برشته شود.

مراکز صادرات پسته شور به عمان

مراکز صادرات پسته شور به عمان همانطور که ذکر شد بازار پسته شور در کشورهای همسایه ما از جمله کشور عمان بسیار پر رونق است و مراکز صادر کننده این محصولات انواع گوناگونی از پسته‌های ایرانی از جمله پسته احمد آقایی، پسته اکبری، پسته بادامی، پسته فندوقی، شاه پسند و … را به این کشور صادر می‌کنند.

عمده صادرات پسته شور به عمان از طریق استان کرمان که قطبی تولید این محصولات کشاورزی به حساب می‌آید صورت می‌گیرد اما علاوه بر آن صادرات این محصول به کشور عمان و البته دیگر نقاط دنیا از استان‌هایی همانند یزد، سمنان، فارس و … نیز رایج است.

با امتياز دادن به مطلب بالا ما را در کيفيت مطالب ياري کنيد.
می توانید همین حالا با تماس بگیرید.
مدیر فروش: 09155605549
پشتیبانی آنلاین : بازرگانی همتا
(E-Mail)پست الکترونیکی : بازرگانی همتا
صفحه آپارات: بازرگانی همتا

مطلب پیشنهادی

شرکت صادرات پسته مرغوب به روسیه

پسته نوعی خشکبار می باشد که که معروفترین نمونه در آجیل می باشد و خوردن آن برای تمام عموم مفید می باشد به همین دلیل بسیار معروف شده و طرفداران زیادی را جذب خود ک

پاسخی بگذارید

کانال تلگرام